niedziela, 6 marca 2016

Przerwane wybieganie

W sobotę założyłem sobie ponad 25 km wybiegania. Niestety po 16,8km czyli godzinie i 28 minut odpuściłem. Mimo zrobionej rozgrzewki i spokojnego początku z każdym kilometrze od 8 biegło mi się już ciężko. Po 10 zwalniałem. Średnia wyszła 5:14 ale bardzo ciężko uzyskana. Być może wybieganie 5:10- 5:15 to za mocne i trzeba zejść do 5:30-5:45. 
Odczuwałem też zmęczenie z półmaratonu. Minęło 6 dni ale jednak jeszcze nie do końca się zregenerowałem aby pobiec dłuższy dystans. Być może wpływ maja tez na to buty które kupiłem na crosowe trasy. Strasznie zbierają błoto i piach. To powoduje, że jakoś ciężko mi się biegło. Cóż okres roztrenowania powinien trwać dłużej niż kilka dni. W związku z tym odpocznę jeszcze trochę. Nie ruszam jeszcze ćwiczeń. Zobaczymy jak będę się czuł w tygodniu. 
W sumie po takim wyniku i wysiłku w półmaratonie nie wiem czy warto  startować w cross maratonie. Nie biegałem w tym roku ani razu 30 km i nie wiem czy jest sens biec maraton bez przygotowania. W styczniu raz 20 km i 25 km raz oraz 25 km w lutym to stanowczo za mało. Z drugiej strony mogę go potraktować jako długie wybieganie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz