wtorek, 24 grudnia 2013

Czy to koniec mojego biegania?
25.12.2013r.

Możesz zrobić wszystko, co chcesz jeśli tylko trzymasz się tego celu wystarczająco długo (Helen Keller)



Stało się niestety.  Bez stabilizatora na kolano i bandaża elastycznego nie da rady poruszać się. Po piątce zbiegiemnatury coś mi się stało w kolana i lewą stronę w lewym kolanie oraz stale plecy. Fakt ostatnie 3 tygodnie asfaltowałem ze względu na warunki pogodowe i zwiększony kilometraż. Postanowiłem 2 tygodnie dać sobie odpoczynku i zobaczyć co będzie.  tym roku odpoczywałem tak na dobrą sprawę dwa razy raz przed maratonem warszawskim 5 dni kilka tygodni później bo taką odczuwałem potrzebę. Teraz bardziej z rozsądku. Fakt ze stabilizatorem dałoby się biegać. W tamtym roku tak trenowałam przez kilka miesięcy i nawet w Kodniu wystartowałem. W obecnej sytuacji nie ryzykuję. Trudno dwa tygodnie z planu treningowego wyleci.Jak je potem zastąpić? albo nadrobić to raczej trudno.Jakie mogą być przyczyny?
- od maja nie zmieniłem butów biegałem ciągle w tych samych treningowo i w startach w sumie zrobiłem w nich  blisko 1200km
- wspomniane 3 tygodnie po asfalcie z wybieganiami ponad 20km
- kilometraż na bieżni podczas sztafety 1111km było twardo
- przetrenowanie związane z dużym obciążeniem treningowym
- brak odpoczynku po sezonie
-zbyt ambitne starty i cele biegowe co przełożyło się na zdrowie
- należy się trochę odpoczynku i regeneracji
- może coś na rozciąganiu szwankuje
- może powróciła kontuzja wiązadeł w kolanie
-Jak napisał Grzegorz program Motivato który czuję, że mnie zarżnął
 i jakieś inne przyczyny

Zrobię jeszcze bilans roku.

3 komentarze:

  1. Jak na razie my odpoczywamy, nowy trening zaczniemy dopiero od nowego roku. Proponuję odpocznij, a z pewnością będzie to lepsze niż później leczenie kontuzji. Ja tak miałem na początku i prawie 2 miesiące wyjęte z biegania. Jeżeli używasz programu Motivato, to uważam, że jest za ostry. Większość osób z moich znajomych co już długo biegają i sami układają plany też tak uważają. Życzę powrotu do zdrowia i mam nadzieję zobaczymy się na biegu noworocznym w BP.

    OdpowiedzUsuń
  2. Za duże obciążenie treningowe dałeś, powinieneś odpocząć, a nie biegać w grudniu tak dużo. Zregeneruj się i wznów lekko treningi
    Jarek

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę odpoczynku na pewno nie zaszkodzi. Może za mało trenowałeś siłę lub za słabo się rozciągałeś. Jeżeli jest to ból po zewnętrznej stronie kolana zastanów się czy przyczyną nie jest pasmo biodrowo-piszczelowe:
    http://fido83.blogspot.com/2013/11/bol-po-zewnetrznej-stronie-kolana.html
    Szybkiego powrotu do sprawności.

    OdpowiedzUsuń