czwartek, 5 grudnia 2013

Poranne wsparcie sztafety 1111km oraz jej podsumowanie
06.12.2013r.
aktualizacja 07.12.2013r.

„Życie jest krótkie … bieganie sprawia, że wydaje się dłuższe” (Baron Hansen)



Wstałem przed 4. Wiatr nagania śnieg i jest zimno. Wsiadam w auto i do Białej Podlaskiej. Dotarłem przed godz. 5. Sztafeta trzymała się choć biegł jeden zawodnik.  Lekkie rozciąganie i dołączam do Krzyska Piechem który rozpoczął na zmianie o  godz. 5 i powoli ciągnęliśmy dalej. Bardzo spokojnie biegliśmy. W między czasie rozmawialiśmy. Jedna prosta to wiatr  plecy a za łukiem już w twarz wiało coraz mocniej. Wydeptywaliśmy ścieżki w lekko położonej śniegiem bieżni. Przejmuję pałeczkę na kilkanaście okrążeń. Po około 50 minutach pojawili się studenci. Oddaję pałeczkę i odskoczyłem i pognałem swoim tempem. O godzinie 6 biją dzwony w kościołach. Światła na basenie zaczynają się palić. Co jakiś czas dociera do mnie wstające miasto. To odgłosy skrobanych  szyb w samochodach i opalane auta. Gdzieś krtoś trąbi lub słychać trzask drzwi wsiadanych pasażerów. Na niebie już coraz słabiej lśnią gwiazdy a pojawia się blask poranka. To dodaje mi sił do lekkiego przyspieszenia. Czuję się świetnie w takim biegowym letargu. Zakładałem 90 minut biegu więc już niedługo skończę. Zanim to nastąpi to jeszcze przyspieszę bo mimo ruchu to jest zimno,  Co raz mijam biegającą zmianę.  Kolejni studenci przychodzą na stadion. W budce czuwa służba medyczna
oraz Łukasz i skrupulatnie podlicza kilometry
Na zakończenie jeszcze przyciskam choć czuję ślisko pod nogami. Nie ma dobrego grzebnięcia.  Ostatnie okrążenie 41 robię w 1:33 i kończę udział w sztafecie. Zrobiłem 16,4 km w czasie 1:28:16.W sumie dodałem przez 3 dni 56,4 km do sztafety bo tak planowałem 5% z 1111km











Biegło się fajnie zwłaszcza gdy się rozwidniało. Sztafeta mknęła ku końcowi. Otrzymałem pamiątkową koszulkę. Zerknąłem na czuwającego Łukasza, który skrupulatnie liczył okrążenia i kilometry. Służba medyczna też była w pogotowiu Finał nastąpił o godz. 10tej. Niestety nie bylem na zakończeniu. Tylko już po wszystkim dowiedziałem się, że było dużo ludzi i jak widać na relacja fotograficznych bardzo zabawnie











                    foto fanpage na fb sztafeta1111

Tytułem podsumowania z Przemysławem Dąbrowskim po zakończonej sztafecie:

Sztafeta biegowa 1111km miała na celu promowanie  zdrowego stylu życia, promocję uczelni oraz miasta Biała Podlaska. Bieg ten to kontynuacja dawnych tradycji biegowych zapoczątkowanych przez doktora Mieczysława Bytniewskiego, To inicjatywa studentów i jednego z pracowników Krzysztofa Piecha Studenci mieli do wyboru 30 min lub 60 min biegu. Jak mówi jeden z organizatorów Przemysław Dąbrowski „Biegaliśmy w parach  lub kilku osobowych grupach. Miłym akcentem było też przyłączenie się do biegu  biegaczy z klubu Biegacza Biała Biega oraz mieszkańców Białej Podlaskiej, Wisznic, Międzyrzeca i Studzianki. Pomimo dość zimnych nocy studenci dzielnie biegali bez przerwy przez 4 doby non stop. W trakcie trwania imprezy odbyły się codzienne losowania które przyciągały wielu studentów oraz  mieszkańców miasta. Codziennie dla uczestników przewidziany był posiłek na stołówce a także zupa i bigos ufundowany przez salę weselną „Sam Smak’ ze  Zbuczyna. Dodatkową atrakcją biegu był konkurs na najlepsze przebranie, które zostało nagrodzone . Wszystkie zapisane wcześniej osoby otrzymały pamiątkowe koszulki ufundowane przez Urząd Miasta Biała Podlaska. Dzięki wsparciu naszych sponsorów jak i władz uczelni impreza mogła dojść do skutku. W odpowiedzi na pytanie o najtrudniejszy moment sztafety Przemysław Dąbrowski odpowiedział z uśmiechem że „czasami trzeba było wstać w nocy i pobiec”. 

STATYSTYKI SZTAFETY;


Poniedziałek 02.12.2013r. od godziny 9:00 sztafeta przebiegła : 167,4 km

Biegało : 125 osób

Łącznie : 712,4 km 

We wtorek 03.12.2013r. sztafeta przebiegła: 276,9 km

Biegało:  256 osób

Łącznie: 1151,2 km 

W środę 04.12.2013r.  sztafeta przebiegła: 280 km

Biegało:  154 osób

Łącznie: 1226,7 km 

W  czwartek 05.12.2013r. sztafeta przebiegła :  270,4 km

Biegało:  100 osób

Łącznie: 754,25 km 

W piątek 06.12.2013r.  sztafeta przebiegła: 116,3 km

Biegało  25 osób + studenci niezliczona grupa studentów przybyłych na ostatnie okrążenie sztafety

Łącznie : 245,4 km

Uczestnicy stanęli na wysokości zadania i dystans 1111 km przebiegli w wyznaczonym czasie 97 godzin. Suma kilometrów pokonanych przez wszystkich biegaczy wynosi 4090 km ciągu 5 dni na stadionie biegało 660 osób,

Na koniec Przemek dodał: Z mojego punktu widzenia ten bieg pokazał że wspólnymi siłami i małym wkładem finansowym można zrobić coś wielkiego . Zależy to od chęci osób które zajmą się organizacją jak i samych uczestników biegu. Bez nich nie było by tego wszystkiego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz