środa, 31 lipca 2013

Zapowiedź startu (1)

XIV Bieg Sapiehów w Kodniu tuż tuż

Kodeń nad Bugiem to malownicza miejscowość, która słynie z Sanktuarium  Matki Boskiej Kodeńskiej, rodu Sapiehów którego jedne z członków Jan w 1513 roku  nadał miastu herb, ustanowił burmistrza i nadał mieszczanom liczne przywileje, czyli 500 lat temu. Kodeń znany jest też z  udanego ataku powstańczego w nocy styczniowej 1863 roku oraz Jana Kulbaczyńskiego. To Janek jest twórcą, pomysłodawcą i motorem  napędowym Biegu Sapiehów, którzy razem z Darkiem wkładają dużo sił i serca aby bieg był kontynuowany. Sami też jeżdżą na biegi i promują Kodeń.
W tym roku po raz XIV. Dla mnie to kolejny start w Kodniu. Startuje z kilku powodów. Pierwszy znaczący z sentymentu do Kodnia tam urodziła się moja mama i po prostu z sympatii dla tej osady i jej wspaniałego klimatu. Drugi powód to walka z piekielną piętnastką i sobą. Założyłem kiedyś czas w jakim powinienem przebiec ten dystans. W tamtym roku było fatalnie. Ledwo dobiegłem z językiem na brodzie. W tym roku jestem o rok mądrzejszy i mając na uwadze prognozy pogody będę zadowolony z poprawienia wyniku chociaż o sekundę w porównaniu z poprzednim rokiem a było 1:13:59. W upale w tym roku biegałem kilka razy o godz. 13 dobrze to nie wychodziło, ale chociaż organizm się trochę przyzwyczajał. Treningowo biegałem zdecydowanie lepiej wieczorami.Jak będzie okaże się w sobotę między godziną 13tą a 14:30 mniej więcej. Relacja oczywiście będzie na blogu.

W 2012 start wyglądał tak


Wtedy wystartowało 4 mieszkańców Studzianki: ja, Krzysiek, Łukasz Lewczuk i Przemek Fedoruk. W tym roku zapisany jestem ja z ojcem Wiesławem, Tomek Kowalewski  i Krzysiu Kowalewski, którzy rozkręcają się w bieganiu w Studziance już na dobre.
Rok temu Studzianka była widoczna także za sprawą kibicującego Mirka

Do pokonania 15 km na tej trasie http://biegsapiehow.nadbugiem.pl/?page_id=4


Na liście startowej stan na 01.08.2013 godz. 22:00  widnieje ponad 230 zawodników.

Jak informuje strona biegu http://biegsapiehow.nadbugiem.pl organizator XIV Biegu Sapiehów – Kodeń 2013 zastrzega możliwość przeprowadzenie kontroli antydopingowych zawodników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz