piątek, 25 kwietnia 2014

Bieganie w 2 godziny i test koszulki
24.04.2014r.

Ciało nie chce, byś biegł. Gdy biegniesz każe Ci przestać ale umysł musi być silny (Jacqueline Gareau)


            Trening biegowy na czas a nie na kilometry postanowiłem zrobić. Oczywiście z braku obecnie podbiegów pozostał piach i doły. Bieg dwugodzinny ma sprawdzić jak radze sobie w czasie około połowy maratonu. Pozostaje jeszcze 3 godzinny w ramach wybiegania na około 10-14 dni przed startem. Postanowiłem, również przełamać się i założyć po raz pierwszy koszulkę- techniczną tzw.bezrękawnik. Nie biegałem w takiej szacie a widzę,że jak tylko cieplej to dużo osób je zakłada. Zawsze nawet w upały zakładałem koszulkę z rękawami.

          Rozgrzewkę rozpocząłem od truchtu i spokojnych skipów. Następnie skłony, wymachy i  rozciąganie. Po kilkunastu minutach pakuję izotonik, pas i w drogę. 

          Biegło mi się dobrze w tempie tez niezłym jak na trening. Staje się już u mnie normą, że do około 4km nie mogę złapać jak to nazywam chęci biegowej. Wynika to z racji, że trenuję samotnie i braku publiczności heheh . Tak jak pojawiają się ludzie wtedy jakoś lepiej się biegnie. Przechodziłem to już kilka razy. Tym razem po 4 km zapewne już na dobre się rozkręciłem i bieg stał się już czystą satysfakcją. Od 5 km uzupełniam co 2,5km płyny. W trakcie treningu izotonik trochę wylał się na rękę i przez około 15km ręka strasznie się lepiła. To niestety przeszkadza. Pogoda dobra około 20 stopni, słonce przygrzewa, ptaszki śpiewają, muchy i komary latają, kwiatki zakwitają czyli typowy sielski wiejski krajobraz. Przeszło godzinę robię do nawrotu 11,8km. Potem wiatr sporo będzie przeszkadzał w twarz. Utrzymałem stałem tępo od 4km do końca. Wyszło razem 23,6km delikatnie ponad 2 godziny. Kolejny trening szybszy w sobotę.

       Koszulka bez rękawków jest bardzo przydatna i zaczynam ją doceniać.  Biegnie się lepiej, przewiewniej i swobodniej.Trochę od pasa się przytarłem i z racji nowości koszulki miejscami jeszcze nie rozbiegana. Po kilku użyciach będzie przygotowana na 11 maja.

1 komentarz:

  1. Koszulka będzie przygotowana na 11 maja po kilku użyciach i... chyba wykonaniu nadruku z imieniem?

    OdpowiedzUsuń